.
Renungan
“If today were the last day of my life, would I want to do what I’m about to do today?”


Friday, January 15, 2010

Video: Tuntutan Untuk Capai Hidup Bermakna

.
Untuk mencapai hidup bermakna, terdapat beberapa tuntutan yang perlu disempurnakan. Tuntutan ini terkandung dalam video dibawah. Mari kita renungkan apa yang dipaparkan dalam video ini ...





Segala penerangan mengenai bagaimana untuk melaksanakan tuntutan ini ada terkandung dalam modul-modul PPB3K. Modul-modul ini telah disusun sebegitu rupa agar ianya senang difahami dan diamal dalam suasana dunia masakini.

Mungkin ada yang bertanya, "Adakah cukup dengan menghadiri modul-modul ini untuk mencapai tuntutan-tuntutan hidup ini?" Ketahuilah, dalam usaha mencapai tuntutan-tuntutan ini, kita perlu ada ilmu asas sebelum mengambil tindakan. Tindakan tanpa ilmu membawa kesesatan lantas sudahnya akan membuang masa, tenaga dan wang ringgit sahaja.

Bila telah mempunyai ilmu asas seperti apa yang terkandung dalam PPB3K, segala fikir, rasa dan tindakan kita dibuat dengan penuh kesedaran. Ini sudahnya mempastikan pencapaian tuntutan-tuntutan kehidupan ini dapat dilakukan pada masa, tenaga dan wang ringgit yang paling optima.


PPB3K amat sesuai untuk individu, kumpulan mahupun organisasi. Cubalah!

No comments:

Post a Comment