.
Renungan
“If today were the last day of my life, would I want to do what I’m about to do today?”


Monday, July 5, 2010

Video Rai Gol Piala Dunia

video

Bila aku tengok video di atas, macam-macam rasa yang timbul. Ada rasa pelik. Ada rasa kelakar. Ada rasa seronok. Tapi yang lebih aku rasakan ialah rasa teruja. Jelas betul pada pandangan aku, nak jadi 'world class', mesti perlu sampai berperangai macam tu. Perlu benar-benar passionate dengan apa yang dilakukan. Kalau tidak, usah mimpi!

Aku saja tunjuk video ini sebab aku tengok Camacho, pengulas TV yang ketuk mulut dia dengan microphone tu merupakan seorang lagenda Real Madrid. Aku kenal sangat perangai dia. A person yang memang cukup passionate dengan apa yang dilakukannya.

Aku lihat banyak orang yang mahukan sesuatu tetapi soalnya adakah mereka passionate dengan apa yang mereka mahukan? Sekarangpun, ramai orang dah pandai bercakap pasal peri pentingnya passionate dalam kerjaya, tapi mereka tahu ker macam mana nak timbulkan passionate ni?

Nak timbul passionate ada kaedahnya. Ianya mudah tapi ramai yang tak tahu. Kalau nak tahu kaedahnya sertailah PPB3K bermula dengan modul pintu masuknya iaitu Anda Dilahirkan Berjaya. Telah terkumpul didalamnya berbagai resepi dari Barat dan Timur. PPB3K ialah 'one stop center' anda untuk capai passionate!. Dengan PPB3K anda telah mempercepatkan 'learning curve' anda.

Apa pun, Viva Espana!!! Now you know, team mana I support selepas Brazil terkeluar. :)

No comments:

Post a Comment