.
Renungan
“If today were the last day of my life, would I want to do what I’m about to do today?”


Tuesday, December 7, 2010

Tenaga Fikir Positif

.
Sejak akhir-akhir ini, saya mula rasa satu perkara yang saya rasa sangat penting kita perhatikan. Mula-mulanya saya tidak berapa mahu memikirkan sangat mengenainya. Tetapi dalam diam-diam, saya sedar perkara inilah yang perlu sangat kita ambil berat dalam hidup ini.

Apakah perkara yang saya maksudkan? Kita perlu peka kepada fikir-fikir yang kita layan dalam hidup ini. Jika kita fikir negatif, maka perkara negatif yang akan tertarik dalam hidup ini. Sebaliknya, jika kita fikir positif, maka perkara positif yang akan tertarik dalam hidup ini. Perhatikan video berikut …


Memang benar, banyak perkara negatif berlaku dalam hidup saya tetapi saya pilih untuk tidak melayannya sangat. Sebaliknya, secara ‘conscious’ saya cuba fokus kepada perkara positif dalam hidup ini dan sudahnya saya lihat hasil yang saya terima dalam hidup ini makin positif.

Apa kata tuan puan cuba fokus kepada perkara positif dalam hidup tuan puan. Lihatkan nanti, apa berlaku kepada hidup tuan puan. Cubalah!

1 comment:

  1. setuju sgt sgt.... kalau kita fikir positif... mmg hati kita akan tenang dan kita akan sentiasa berlapang dada... insya ALLAH

    ReplyDelete