.
Renungan
“If today were the last day of my life, would I want to do what I’m about to do today?”


Friday, November 16, 2012

PPB3K Genap 6 Tahun


Bulan ini, PPB3K genap umurnya 6 tahun. Pejam celik pejam celik tak sangka masa begitu cepat berjalan. Rasanya baru lagi idea PPB3K ini diwujudkan. Itulah sifat masa. Never masa itu akan menunggu kita. Merenung kembali 6 tahun lepas, memang ada cerita yang kurang menarik tetapi tak adil kalau aku katakan tiada yang menarik dan sememangnya banyak yang lebih menarik dari yang kurang menarik.

Dibawah ini, aku nak paparkan antara saat-saat menarik sepanjang aku laksanakan PPB3K ini. Thanks to Bro Ajid yang sudi 'compile' photo-photo ini menjadi satu short presentation.


Untuk masa depan, aku telah rumuskan business model PPB3K ini berdasarkan kepada Business Model Canvas. Memang aku rasa business model PPB3K seperti yang tertera di bawah ini cukup jelas dan praktikal. Terpulang pada aku to make this happen. 


Untuk intro PPB3K ini kepada masyarakat, telah aku sediakan promo PPB3K ini seperti di bawah ini. Aku harap promo ini akan menjadi satu channel bagi menimbulkan awareness pada semua peringkat masyarakat bahawa dalam pasaran sekarang, sememangnya telah wujud satu program pengurusan perubahan diri atau organisasi yang dibuat secara sistematik, bersepadu, di sampaikan dalam Bahasa Malaysia dan berlatarbelakangkan suasana negara ini. Ikuti persembahan video PPB3K di bawah ini ...


Akhir kata, aku mohon agar Allah tunjukkan jalan yang terbaik bagi aku melaksanakan PPB3K ini hingga ianya dapat dijadikan sebagai asbab mengapa perubahan positif diperolehi di atas muka bumi ini. Ameen!

No comments:

Post a Comment