.
Renungan
“If today were the last day of my life, would I want to do what I’m about to do today?”


Sunday, December 2, 2012

Message to the Heart


Sedar tak sedar, lately ini dalam seminar-seminar yang aku conduct, selalu sangat soal pemeliharaan hati aku tekankan. Ini mungkin pengaruh dari guru-guru aku selama ini yang tak putus-putus menyeru aku agar melihat pemeliharaan hati sebagai 'root cause' kepada penyelesaian masalah manusia atas muka bumi ini.

Aku sendiri amat terkesan dengan seruan mereka dan sudahnya aku selalu melihat dan berusaha agar segala aktiviti kita dibuat berdasarkan kepada hati yang bersih. Bila hati bersih, senang ikhlas itu timbul. Hati yang ikhlas merupakan satu tenaga yang cukup hebat, sehebat satu letupan bom atom malah lebih hebat dari itu.

Bertolak dari pengalaman ini, disini aku kumpulkan beberapa mesage yang aku tujukan khas untuk hati aku. Aku mohon agar hati aku sentiasa dipelihara Tuhan dan sudahnya mampu menarik sejahtera-bahagia-kaya di dunia dan di akhirat. Ameen.

Ikuti pesanan khas buat hati ini ...


No comments:

Post a Comment