.
Renungan
“If today were the last day of my life, would I want to do what I’m about to do today?”


Tuesday, January 14, 2014

Anak Kerbau dan Anak Kambing


Diceritakan di dalam sebuah hutan, tinggal la berbagai-bagai jenis binatang. Ada pun dalam banyak-banyak binatang ni terdapat dua sahabat karib iaitu seekor anak kambing dan seekor anak kerbau.

Pada suatu petang, sedang mereka melepak-lepak di sebuah taman hutan ...


Kambing: Isk, boring la pulak kan kerbau ...

Kerbau: A'ah, boring betul ... Kau pikir ape yang patut kite buat agar hilang boring kiter ni?

Kambing: Ha, aku ada satu cadangan. Ape kata kita melukis. Kau lukis muka aku dan aku lukis muka kau.

Kerbau: Hm, ok gak. First kau lukis muka aku dulu pastu aku plak lukis muka kau.

Kambing: Ok. Kau dok diam2..

5 minit kemudian ...

Kambing: Hah, dah siap, nah ...

Kerbau : Wa lawa nya kau lukis. Ok sekarang aku plak lukis muka kau ...

Maka anak kerbau pun mula melukis muka anak kambing ...

5 minit kemudian ...

Kerbau: Nah dah siap muka kau yang lawa ni ...

Kambing: (Mukatetiba jadi merah lalu marah kat anak kerbau) Apa yang kau lukis ni kerbau???

Kerbau : La betul la apa yang aku lukis tu. (Kerbau tak puas hati)

Kambing: Ni bukan muka aku ... Ni muka KAMBING …!


P/S: Kita mesti sedar diri kita ni ... jangan asyik duk lupa akan diri kita ni ...

No comments:

Post a Comment