.
Renungan
“If today were the last day of my life, would I want to do what I’m about to do today?”


Saturday, January 18, 2014

My Wish For You


Lagu ini saja tuju khas untuk anak-anak saya, para peserta yang pernah mengikuti program yang saya fasilitatorkan selama ini serta anda yang mengunjungi laman ini. 

I hope that the days come easy and the moments pass slow,
(Aku harap hari-hari yang datang  itu mudah dan setiap ketika berlalu perlahan)
And each road leads you where you want to go,
(Dan setiap jalan-jalan itu membawa diri mu ke mana diri mu mahu pergi)
And if you're faced with a choice, and you have to choose,
(Dan jika diri mu berdepan dengan pilihan, dan diri mu perlu membuat pilihan)
I hope you choose the one that means the most to you.
(Aku harap diri mu pilih yang benar-benar bermakna pada diri mu sendiri)

And if one door opens to another door closed,
(Dan jika ada pintu yang terbuka itu tertutup)
I hope you keep on walking till you find the window,
(Aku harap diri mu terus berjalan hingga berjumpa sebuah jendela)
If it's cold outside, show the world the warmth of your smile,
(Jika diluar sana keadaannya dingin, tunjuklah dunia dengan kehangatan senyuman mu)

But more than anything, more than anything,
(Tetapi lebih dari itu, lebih dari itu)

My wish, for you, is that this life becomes all that you want it to,
(Keinginan aku untuk diri mu ialah agar hidup ini menjadi apa yang diri mu mahukan)
Your dreams stay big, and your worries stay small,
(Segala impian diri mu tetap besar, dan segala kerisauan diri mu tetap kecil)
You never need to carry more than you can hold,
(Diri mu tidak perlu memikul apa yang mampu kamu pikul)

And while you're out there getting where you're getting to,
(Dan sedang diri mu sebok di luar sana berusaha untuk pergi kemana diri mu mahu pergi)
I hope you know somebody loves you, and wants the same things too,
(Aku harap kamu sedar seseorang menyayangi diri mu, dan mahukan perkara yang sama)
Yeah, this, is my wish.
(Benar, inilah keinginan aku)

I hope you never look back, but you never forget,
(Aku harap diri mu tidak lagi menoleh ke belakang, tetapi kamu tidak juga lupa)
All the ones who love you, in the place you left,
(Semua mereka yang menyayangi diri mu, di tempat yang telah diri mu tinggalkan)

I hope you always forgive, and you never regret,
(Aku harap diri mu sentiasa memaafkan, dan tidak juga kesal)
And you help somebody every chance you get,
(Dan diri mu sentiasa membantu orang lain pada setiap peluang yang ada)

Oh, you find God's grace, in every mistake,
(Oh, diri mu sentiasa nampak Rahmat Tuhan dalam setiap kesilapan)
And you always give more than you take.
(Dan diri mu sentiasa lebih memberi dari menerima)

Kata-kata dalam lagu ini doa saya untuk anda semua. Saya harap anda semua benar-benar hayati kata-kata dalam lagu ini kerana maknanya sungguh mendalam dan saya harap ianya menjadi pendorong dalam kita menjalani kehidupan ini.

Moga Tuhan rahmati kita semua.

Hope you guys enjoy the song as much as I do ...



No comments:

Post a Comment