.
Renungan
“If today were the last day of my life, would I want to do what I’m about to do today?”


Monday, April 24, 2017

Kata-Kata Kehidupan 4


Jagalah aqidah dengan baik dan sempurna.

Jangan pernah menyerah! Jika Tuhan belum menjawab doamu, itu kerana Tuhan punya rencana yg lebih baik untuk hidupmu.

Hal tersulit dalam kehidupan ini bukanlah untuk menangani orang lain, tetapi menangani ego dan diri kita sendiri.

Bahagia bukan hanya disebabkan kamu mendapat apa yang tidak pernah kamu miliki tetapi juga ketika kamu menghargai apa yang telah kamu miliki.

Jika kamu terlalu lama menyesali, maka kamu tidak akan mempunyai kesempatan untuk memperbaiki apa yang disesali.

Jika kita tidak menanam pengetahuan ketika kita muda maka di ketika hari tua, kita tidak akan mempunyai tempat untuk berteduh.

Doa memberikan kekuatan kepada orang yang lemah, membuat orang tidak percaya menjadi percaya dan memberikan keberanian kepada orang yang ketakutan.

Kegagalan disebabkan oleh dua perkara iaitu orang yang berfikir tetapi tidak pernah bertindak dan orang yang bertindak tetapi tidak pernah berfikir.

Pekerjaan sekecil apa pun jika dilakukan dengan kesungguhan hati akan membesarkan kehidupanmu.

Seorang pemimpin hebat memahami bahawa dalam setiap orang yang dipimpinnya tersimpan sesuatu yang istimewa yang membuatkan mereka luar biasa.

Membicara kekurangan orang lain adalah cara halus memuji diri sendiri.

Pelihara hatimu dengan iman yang kuat, kejujuran dan sifat-sifat yang baik. Maka nescaya dirimu akan menjadi peribadi yang baik.

Hidup hanya sebentar, maka lakukan yang terbaik, nikmati tiap waktunya dan bersyukur atas segala yang ada.

Fitnah itu lebih kejam dari pembunuhan.

Apa pun ... jangan give up ya ... kalau nk terasa ke or tak terasa ke dgn apa org kata ... tu terpulanglah ... yg penting ... saya ulang sekali lagi ... jangan give up!

Ketika orang lain berbicara tentangmu dan menilai seakan mereka mengetahui segalanya, abaikan saja!

Mengeluh membawa hidup saya menjadi payah.
Bersyukur membawa hidup saya menjadi mudah.
Pilihan Di Tangan Saya!

Kalau tak suka, jangan lihat!
Kalau tak tahu, jangan bicara!
Kalau tak peduli, jangan menghakimi!

Biarkanlah apa orang mahu kata. Lakukan apa yang anda suka selagi hal itu bukanlah hal yang salah.

Mereka ketawa kerana melihat saya berbeza dan saya ketawa kerana melihat mereka semuanya sama.

Belajarlah mengalah sampai tidak seorangpun yang mampu mengalahkanmu. Belajarlah merendah sampai tidak seorangpun yang mampu merendahkanmu.

Quotes for Life 2


If you don't want anyone to know, don't do it.

Do good, reap good.
Do evil, reap evil.

A bit of fragrance clings to the hand that gives flowers.

The idea is to die young as late as possible.

I've learned so much from my mistakes, I'm thinking of making a few more.

If it is important to you, you will find a way. If not, you'll find an excuse.

May the best day of your past be the worst day of your future.

A mind that is stretched by a new experience can never go back to its old dimensions.

Sometimes I want to ask God why He allows poverty, famine, and injustice when He could do something about it, but I’m afraid he might just ask me the same question.

It is not the strongest of the species that survive, nor the most intelligent, but the one most responsive to change.

Try not to become a person of success, but rather try to become a person of value.

The main thing is to make the main thing the main thing.

The moment I see a problem, I immediately begin to think about the opportunities that can be created by trying to solve it.
If you are working or you are running a business you have to set aside time and money to invest in your continued formal education and skills acquisition.

Note to self: I will truly never fail because I never stop trying.

H.O.P.E. – Hold On, Pain Ends.

Today a reader, tomorrow a leader.

Change your attitude and gain some altitude. Believe me, you’ll love it up here.

You can do anything but you can't do everything!

They are not your friends until they defend you in your absence.

Happiness can be found, even in the darkest of times if one only remembers to turn on the light.

Trust is like a paper. Once it’s crumpled it can’t be perfect again.

The fool speaks.
The wise man listens.

My daughter asked me tonite, "What is one valuable life lesson you have learnt?" My sincere answer was, "Your decision shapes who you are!"

One of our prime purpose in this life is to help others. And if you can't help them, at least don't hurt them.

Look at situations from all angles, and you will become more open.

Quotes for Life 1


What defines us is how well we rise after falling.

Only I can change my life. No one can do it for me.

Different doesn’t mean wrong.

Collect moments not things.

Everything that you're going through is preparing you for what you asked for.

When a man has put a limit on what he will do, he has put a limit on what he can do.

If you’re not a risk taker, you should get the hell out of business.

If you only read the books that everyone else is reading, you can only think what everyone else is thinking.

It is easy to be brave from a safe distance.

Character is what you are in the dark.

When love and skill work together, expect a masterpiece.

If we tackle corruption, no child would sleep hungry, there would be no injustice, every child would be in school. The most powerful force against corruption is one person saying “no”.

If you keep telling yourself you are not ready, when will you be ready? You will never push yourself if you don’t start now.

Dreams are free, so why limit what you are aspiring for? But dreaming is not enough. One needs to put in enough energy and input.

Reading is the special key that takes you where you want to be.

Everything happens for a reason. People change so you can learn to let go. Things go wrong so you can appreciate them when they go right.

Be strong enough to walk away from what's hurting you, and be patient enough to wait for the blessings you deserve.

When you look closely to the path you have travel on, you will realise that God was always with you, directing every step you took.

Be thankful for the hard times. They are heaven sent to teach you lessons, make you stronger, and ultimate lead you to a better destiny.

To be sensitive simply means being able to sense things. Sensitivity means aliveness; being in harmony with life. To be numb is to be dead.

You always have the choice to be happy. Learn to understand the purpose of bumps in the road, grow from them and stay positive.

No matter what knocks you down in life, get back up and keep going. Never give up. Great blessings are a result of great perseverance.

Remember, most of your stress comes from the way you respond, not the way life is. Adjust your attitude, and all that extra stress is gone.

When you see something beautiful in someone, tell them. It may take seconds to say, but for them, it could last a lifetime.

Sunday, April 23, 2017

Poster Kehidupan 2











Kata-Kata Kehidupan 3


Ketika seseorang menunggumu, tidak bererti dia tidak ada hal lain untuk dilakukan, itu hanya bererti bahawa dirimu penting baginya.

Kita tidak mencari suluh
Suluh datang diberi api
Kita tidak mencari musuh
Musuh datang kita hadapi.

Berusahalah untuk membuat hati kita selalu damai agar kelak kita mampu membahagiakan diri kita sendiri dan orang lain.

Mengeluh tidak akan mampu memperbaiki keadaan.

Berbicaralah atau bertindaklah dengan ilmu, bukan dengan hawa nafsu.

Adakah saya berusaha membina persahabatan atau hanya menunggu orang lain membina persahabatan dengan saya?

Tidak ada erti penderitaan bagi mereka yang berkerja keras dan berdoa bersungguh-sungguh.

Jangan terperuk dalam kesedihan kerana sikap seseorang yang mengecewakanmu kerana diluar sana ramai yang sedang menanti senyumanmu.

Dalam hidup ini, adakah kita mahu ilmu 'entertain' kita atau kita 'entertain' ilmu?

Lebih mudah untuk menawan ribuan orang bersenjata lengkap dibandingkan menawan ego diri sendiri.

Kadangkala menyembunyikan sesuatu perkara dari pengetahuan orang lain lebih baik dari jika diberitahu pun tidak dihiraukan.

Rahsia komunikasi berkesan ialah pandai mendengar, pandai bertanya dan pandai berbicara.

Seriously, mampukah kita melihat kegagalan itu sebagai peluang untuk perbaiki keadaan kita?

Andai kau pernah menghirup madu, melihat damai dan merasa senang, ingatlah suatu masa nanti mungkin semua itu akan hilang.

Tidak berakal seseorang manusia apabila tidak mahu menerima dan meminta pandangan daripada orang lain.

Jangan risau saat dihimpit masalah. Bukankah pekatnya malam itu petanda pagi datang menjelang?

Berhenti menyalahkan orang lain kerana bila diteruskan, sudahnya anda akan menyalahkan Tuhan.

Keberanian untuk mengatakan tidak tahu untuk perkara yang tidak diketahui jauh akan lebih menenangkan dan dihormati daripada selalu ingin kelihatan serba tahu.

Jangan pernah menghina masa lalu seseorang, kerana anda tidak tahu bagaimana masa depannya.

Jangan dihitung kebaikan kita pada orang tetapi hitunglah kebaikan orang pada kita.

Kalau hati penuh kedengkian jangan pelik hidup tidak berteman.

Hina sungguh sifat mengumpat. Dilaknat Tuhan dunia akhirat.

Buat apa berwajah cantik kalau tidak mahu sembahyang.

Orang beriman berbaik sangka. Mukanya manis, lakunya sopan.

Story of Abdul


I was waiting in line for a ride at the airport in Dubai. When a cab pulled up, the first thing I noticed was that the taxi was polished to a bright shine. Smartly dressed in a white shirt, black tie, and freshly pressed black slacks, the cab driver jumped out and rounded the car to open the back passenger door for me.

He handed me a laminated card and said: 'I'm Abdul, your driver. While I'm loading your bags in the trunk I'd like you to read my mission statement.' Taken aback, I read the card. It said:

Abdul's Mission Statement: To get my customers to their destination in the quickest, safest and cheapest way possible in a friendly environment.

This blew me away. Especially when I noticed that the inside of the cab matched the outside. Spotlessly clean!

As he slid behind the wheel, Abdul said, 'Would you like a cup of coffee? I have a thermos of regular and one of decaf.'

I said jokingly, 'No, I'd prefer a soft drink.'

Abdul smiled and said, 'No problem. I have a cooler up front with regular and Diet Coke, lassi, water and orange juice.'

Almost stuttering, I said, 'I'll take a Lassi.'

Handing me my drink, Abdul said, 'If you'd like something to read, I have the local and the international newspaper.'

As we were pulling away, Abdul handed me another laminated card, 'These are the stations I get and the music they play, if you'd like to listen to the radio.'

And as if that weren't enough, Abdul told me that he had the air conditioning on and asked if the temperature was comfortable for me.

Then he advised me of the best route to my destination for that time of day. He also let me know that he'd be happy to chat and tell me about some of the sights or, if I preferred, to leave me with my own thoughts.

'Tell me, Abdul,' I was amazed and asked him, 'have you always served customers like this?'

Abdul smiled into the rear view mirror. "No, not always. In fact, it's only been in the last two years. My first five years driving, I spent most of my time complaining like all the rest of the cabbies do. Then I heard about POWER OF CHOICE one day."

Power of choice is that you can be a duck or an eagle.

'If you get up in the morning expecting to have a bad day, you'll rarely disappoint yourself. Stop complaining!'

'Don't be a duck. Be an eagle. Ducks quack and complain. Eagles soar above the crowd.'

'That hit me ... really hard' said Abdul.

'It is about me. I was always quacking and complaining, so I decided to change my attitude and become an eagle. I looked around at the other cabs and their drivers.

The cabs were dirty, the drivers were unfriendly, and the customers were unhappy. So I decided to make some changes, slowly ... a few at a time. When my customers responded well, I did more.'

'I take it that it has paid off for you,' I said.

'It sure has,' Abdul replied. 'My first year as an eagle, I doubled my income from the previous year. This year I'll probably quadruple it. My customers call me for appointments on my cell phone or leave a message on it.'

Abdul made a different choice. He decided to stop quacking like a duck and start soaring like an eagle.

Start becoming an eagle today ... one small step every week..next week... and next...and....

A great Thought ... "You don't die if you fall in water, you die only if you don't swim."

Thats the Real Meaning of Life.

Improve yourself and your skills in a different way!

Poster Kehidupan 1










Kata-Kata Kehidupan 2


Orang yang tegas tidak menyerah kepada keadaan melainkan menundukkannya.

Jika kamu merasa bebanmu lebih berat dapripada orang lain, itu kerana Tuhan melihatmu lebih kuat daripada orang lain.

Bahagia secukupnya.
Sedih seperlunya.
Mencintai sewajarnya.
Membenci sekadarnya.
Tetapi, bersyukurlah sebanyak-banyaknya.

Kata-kata dan kisah penuh inspirasi kian lama kian hilang daripada perbualan kita.

Ada banyak hal yang mampu diselesaikan jika dimulakan dengan diri sendiri.

Rezeki selalu mencari orang yang kuat berusaha, sabar, tahan diuji dan selalu memohonnya.

Semua orang punya otak namun bergantung kepada orangnya untuk memakainya.

Fikiran yang sakit menyebabkan batang tubuh pun ikut sakit.

Gossip akan berakhir di telinga orang yang bijaksana.

Setiap sudut solat itu merupakan sumber ubat bagi segala penyakit manusia dlm kehidupannya.

Anda mampu memiliki apa pun yang anda inginkan jika anda mampu menghilangkan keyakinan bahawa anda tidak akan dapat apa yang anda inginkan.

Kelebihan kita adalah kita mampu memulakan sesuatu dan kita juga mampu untuk menghabiskan sesuatu.

Duri dalam kaki sulit ditemukan, Apalagi duri dalam hati. Jika ada orang yang melihat duri di hatinya, mana mungkin kesedihan akan berkuasa?

Suatu pekerjaan yang tidak mampu kita selesaikan adalah pekerjaan yang tidak kita mulakan!

Hidup ini merupakan satu pilihan.
Aapapun yang membuatmu sedih, tinggalkan!
Apapun yang membuatmu tersenyum, jangan lepaskan!

Belajarlah dari mereka di atasmu.
Nikmati hidup bersama mereka di sampingmu.
Jangan remehkan mereka di bawahmu.

Jangan terlalu bergantung kepada orang lain kerana bayang-bayang dirimu sendiri pun meninggalkan kamu di saat kamu dalam kegelapan.

Tidak perlu menjadi sempurna hanya untuk menjadi bahagia.

Harapan tinggal harapan jika tidak disertai tindakan.
Impian tinggal impian jika tidak selaras dengan kemampuan.

Ketika kamu sedar betapa berharganya dirimu, semestinya kamu tidak akan pernah membiarkan orang lain masuk ke dalam hidupmu untuk buat kamu terluka.

Cemburu bererti kamu takut kehilangannya, tetapi cemburu yang berlebihan akan membuatkan kamu kehilangannya.

Doa Kehidupan


Wahai Tuhan kami!
Perbaikilah hati kami,
hapuskanlah cacat cela kami,
pimpinlah kami ke arah kebaikan,
hiasilah kami dengan taqwa,
kurniakanlah kepada kami
taat setia kepadaMu
sepanjang hidup kami.

Wahai Tuhan kami!
Jadilah kami ikhlas kepadaMu,
syukur kepadaMu,
bertawakkal kepadaMu,
taubat kepadaMu,
khusyuk kepadaMu.

Wahai Tuhan kami!
Sesungguhnya kami mohon kepadaMu
ketetapan di dalam urusan ini
keazaman di dalam hidayah
tolonglah kami mengingat Engkau
menyebut namaMu
mensyukuri Engkau
baikilah ibadat kami kepadaMu.

Aamiin!

Kata-Kata Kehidupan 1


Wang tidak mampu beli kebahagian, tetapi memiliki wang lebih bahagia daripada tidak memiliki wang

Tiga perkara yang tidak disukai orang ...
1. Otak kosong.
2. Bual kosong.
3. Dompet kosong.

Ketika seseorang berusaha menjauhi hidupmu, jangan biarkan sebelum dia membayar semua hutangnya.

Jangan membenci orang yang mengkritik. Beliau adalah guru teori dan praktik sejati.

Lebih baik tidak berkata-kata jika jika kata-kata itu dirasakan berpotensi menyakiti pendengarnya.

Jika meminta tolong jangan memaksa kerana itu bukan kewajibannya, melainkan pilihannya.

Pakaian itu adalah pagar pelindung diri. Pagar seharusnya melindungi dan tidak bermakna menghalangi keindahan diri iaitu akhlak diri.

Jika silap, perbaiki.
Jika gagal, cuba lagi.
Tetapi jika kamu menyerah,
semuanya selesai …

Merendahkan orang lain bererti menunjukkan kelemahan diri sendiri.

Bila perahu telah bersedia,
Layar telah berkembang,
Pantang berpaling
Selagi tujuan belum tercapai.

Hidup ini adalah cerita dan cerita itu semestinya ada awal dan akhir. Kekuatan pada cerita itu adalah pada diri kita sendiri. Kita yang mengawal cerita dan bukannya cerita yang mengawal kita.

Salah satu alasan mengapa Tuhan memberikan kekuatan kepada kita adalah agar kita dapat membantu orang lain.

Empat perkara yang tidak dapat diraih kembali …
Batu setelah dilempar.
Kata-kata setelah diucapkan
Kesempatan setelah berlalu
Waktu setelah beranjak pergi.

Berbahagialah mereka yang dapat makan dari keringatnya sendiri, bersuka kerana usahanya sendiri dan maju kerana pengalamannya sendiri.

Masalah ialah ujian untuk menjadi dewasa. Atas itu, tidak perlu menyalahkan orang lain. Sentiasalah muhasabah diri dan jadilah peribadi dewasa.

Saya bukan yang terbaik tetapi saya belajar untuk menjadi yang terbaik.

Biarlah semuanya berjalan seadanya,
Berlalu dengan semestinya dan
Berakhir dengan seharusnya.

Orang menjadi kuat bukan kerana kemenangannya tetapi disebabkan kekalahannya.

Sunday, March 19, 2017

Abah dan Baju Sekolah Hutang



Seminggu dua nak buka sekolah ni teringat zaman kecik dulu sewaktu arwah abah masih hidup ... masa nilah abah akan naik motor ke sana ke mari pergi jumpa sedara mara yang senang sikit untuk pinjam duit beli baju sekolah kami adik beradik. Kadang2 abah pinjam dengan kawan2 abah, tokey kedai tempat abah sarapan pagi2 dan mcm2 orang lagilah.

Abah tak pernah bagi tahu dia berhutang sana sini untuk beli keperluan sekolah adik beradik. Tapi kami tahu ... kami faham. Dan kesusahan itu menjadikan kami berusaha habis-habisan untuk berikan result yang bagus untuk abah.

Tapi zaman dulu kasut sekolah boleh pakai lama ... lambat pulak ketat .. budak2 sekolah sekarang ni setahun sampai dua tiga kali tukar kasut ... cepat betul membesar ... hehehe ...

Pernah satu masa sewaktu darjah 4 nak masuk darjah 5 abah balik lewat malam dalam hujan. Tak dengar pulak bunyi enjin motosikal abah. Tahu2 pintu dah diketuk dan terdengar suara abah memangggil. Mak dan adik2 dah tidur. Masa tu saya yang bukak pintu. Abah kesejukan terketar-ketar. Abah berikan saya baju sekolah dan buku2 keperluan sesi persekolahan yang baru.

Tak ada apa2 yang keluar dari mulut abah melainkan dia mintak saya buatkan teh panas satu.
Malam tu berlalu begitu sajalah tanpa apa2 perbincangan.
Sehinggalah saya balik dari luar negara selepas habis belajar bertahun kemudian, satu malam sewaktu musim hujan seperti sekarang nilah abah mula bukak cerita ...

"Kau ingat tak abang .. masa kau kecik dulu satu masa tu abah balik tengah malam dalam hujan lebat, kau bukakkan pintu dan abah bawa balik buku-buku dan pakaian sekolah baru untuk kau dan adik-adik ... ingat tak?" Abah tanya ...

Saya hanya senyum dan mengangguk sambil teruja nak dengar cerita abah ...
"Sebenarnya masa tu abah baru balik dari cari duit cuba untuk pinjam duit dengan sedara mara kita untuk belikan kau dan adik2 baju sekolah dan buku ... tapi tak dapat ..."

" Akhirnya abah jumpa kawan lama abah satu masa dulu diapun susah jugak bukan orang senang ... tapi senang sikitlah dari kita ... Dialah yang berikan abah pinjam duit RM100 utk belikan buku2. Pakaian sekolah tu pun abah hutang dengan tuan kedai... dia bagi hurtang sebab dia tahu anak2 abah semua pandai2 belajar ."

Masa tu tanpa sedar air mata saya sudah laju keluar. Bibir tak boleh berkata-kata ... terkedu. Hati rasa sangat sebak. Abah terus berbicara ...

"Malam tu motor abah rosak .... abah tolak motor dari Kota Bharu balik ke Pasir Puteh dalam gelap sebab kedai dah tutup dan abah tak ada duit nak baiki motor. Abah tolak motor tu dalam hujan bercahayakan langit dan lampu kenderaan lain sejauh hampir 50km. "

" Sekarang abang dah balik dari luar negara ... abang dah berjaya ... abang kerja bagus2 .. abang bantulah orang macam abah yg ramai kat luar sana ... abang jadilah orang baik-baik ... jangan kedekut dengan rezeki yg Allah bagi pinjam ... abah tak ada harta nak bagi kat kau dan adik-adik. Abah hanya ada kasih sayang dan ilmu yang abah mampu berikan sekadarnya ... "

What It Meant To Grow Older?



As we grow older, hence wiser, we slowly realize that wearing a RM60,000 or a RM600 watch - - they both tell the same time. Whether we drive a continental car or a Japanese make car- - it will also bring us from point A to point B, the journey is the same. Whether we drink a bottle of RM80 or RM8,000 wine - - the hangover is the same. Whether the house we live in is 300 or 3,000 sq. ft. loneliness is the same.

You will realize, your true inner happiness does not come from the material things of this world.

Therefore, I hope you realize, when you have mates, buddies and old friends, brothers and sisters, who you chat with, laugh with, talk with, have sung songs with, talk about north-south-east-west or heaven and earth - - That is true happiness!!

SIX UNDENIABLE FACTS OF LIFE:

1. Don't educate your children to be rich. Educate them to be Happy. So when they grow up they will know the value of things not the price.

2: Best awarded words: "Eat your food as your medicines. Otherwise you have to eat medicines as your food."

3: The One who loves you will never leave you because even if there are 100 reasons to give up he or she will find one reason to hold on.

4: There is a big difference between a human being and being human. Only a few really understand it.

5. You are loved when you are born. You will be loved when you die. In between, You have to manage!

6: If you just want to Walk Fast, Walk Alone! But if you want to Walk Far, Walk Together!

SIX BEST DOCTORS IN THE WORLD:

1. Sunlight
2. Rest
3. Exercise
4. Diet
5. Self Confidence 
6. Friends

Maintain them in all stages of Life and enjoy a healthy life. The older we get, the fewer things seem worth waiting in line for.

Car Brake



Why do we have brakes in a Car?  

Answer will blow your mind...

Someone asked, "Why do we have brakes in a car"?

Varied answers were received, like,

"To stop",
"To reduce speed",
"To avoid collision" etc.,

but the best answer was,

"To enable you to drive faster"

Give it a thought. It's true but seldom such smart out of box thinking is done, much less appreciated.

It's because of brakes that we can dare to accelerate, dare to go fast and reach destinations we desire.

At various points in life, we find our parents, teachers, mentors, friends and spouse etc. questioning your progress, direction or decision. We consider them as irritants or consider such inquiries as "brakes" to our ongoing work.

But, remember, it's because of such questions (read periodical brakes) that you have managed to reach where you are today. Without brakes, you could have skid, lost direction or gone astray or met with an unfortunate accident !!!. 

Learn to appreciate the 'brakes' in your life. Use them wisely.

Jurulatih



Peninju legenda sehebat MOHAMAD ALI sekali pun juga memiliki JURULATIH. Beliau ialah ANGELO DUNDEE yang membantu ALI menjadi JUARA dunia sebanyak 3 kali.

Padahal jika mereka BERDUA BERADU BERTANDING, sangat JELAS Angelo Dundee tidak mungkin akan MENANG.

Mungkin kita tertanya tanya, mengapa org sehebat MOHAMAD ALI masih memerlukan JURULATIH kalau sudah JELAS dia pasti MENANG melawan jurulatihnya?

KETAHUILAH...
Bahawa MOHAMAD ALI perlukan JURULATIH bukan kerana jurulatihnya lebih HEBAT tapi kerana ia memerlukan seseorang untuk MELIHAT hal-hal yang "TIDAK DAPAT DIA LIHAT SENDIRI"

Hal yang tidak dapat kita LIHAT dengan MATA sendiri itu yang disebut : "BLIND SPOT" atau "TITIK BUTA".

Kita hanya boleh melihat "BLIND SPOT" dari bantuan orang lain.

Dalam hidup,  kita perlukan seseorang untuk mengawasi kehidupan kita, SEKALIGUS untuk MENGINGATKAN kita seandainya keutamaan hidup kita mulai keluar dari landasan.

Kita perlukan orang lain YANG :
×. MENASIHATI
×. MENGINGATKAN
×. MENEGUR

Jika kita MULAI melakukan SESUATU kesilapan yang MUNGKIN tidak kita sedari.

Kita perlukan KERENDAHAN HATI untuk :
×. Menerima KRITIKAN
×. Menerima NASIHAT
×. Menerima TEGURAN

Itulah yang  MENYELAMATKAN kita terpesong dari landasan matlamat..

Kita bukan manusia SEMPURNA. Jadi, biarkan orang lain menjadi "MATA" kita di area 'BLIND SPOT' kita, sehingga kita boleh MELIHAT apa yang tidak boleh kita LIHAT dengan 'PANDANGAN' kita SENDIRI.

Mari kita saling nasihat- menasihati dalam KEBAIKAN dan KESABARAN.

Anak Burung Gagak




Seorang ulama dari Syria bercerita tentang doa yang selalu ia baca. Ia selalu mengucapkan doa seperti berikut ini.

ﺍَﻟﻠَّﻬُﻢَّ ﺍﺭﺯُﻗﻨَﺎ ﻛَﻤَﺎ ﺗَﺮﺯُﻕُ ﺍﻟﺒُﻐَﺎﺙََ

Ya Allah, berilah aku rezeki sebagaimana Engkau memberi rezeki kepada bughats.

Apakah "bughats" itu?
Dan bagaimana kisahnya?

"Bughats" anak burung gagak yang baru menetas. Burung gagak ketika mengerami telurnya akan menetas mengeluarkan anak yang disebut "bughats".

Ketika sudah besar dia menjadi gagak (ghurab). Apa perbezaan antara bughats dan ghurab?

Telah terbukti secara ilmiah, anak burung gagak ketika baru menetas warnanya bukan hitam seperti induknya, karena ia lahir tanpa bulu. Kulitnya berwarna putih. Saat induknya menyaksikanya, ia tidak terima itu anaknya, hingga ia tidak mau memberi makan dan minum, lalu hanya mengintainya dari kejauhan saja.

Anak burung kecil malang yang baru menetas dari telur itu tidak mempunyai kemampuan untuk banyak bergerak, apalagi untuk terbang.

Lalu bagaimana ia makan dan minum...? Allah Yang Maha Pemberi Rezeki yang menanggung rezekinya, kerana Dialah yang telah menciptakannya.

Allah menciptakan _aroma_ tertentu yang keluar dari tubuh anak gagak tersebut sehingga mengundang datangnya serangga ke sarangnya. Lalu berbagai macam ulat dan serangga berdatangan sesuai dengan keperluan anak gagak dan ia pun memakannya.

ماشاءالله

Keadaannya terus seperti itu sampai warnanya berubah menjadi hitam, kerana bulunya sudah tumbuh.

Ketika itu barulah gagak mengetahui itu anaknya dan ia pun mau memberinya makan sehingga tumbuh dewasa untuk membolehkn ia terbang mencari makan sendiri.

Secara automatik aroma yang keluar dari tubuhnya pun hilang dan serangga tidak berdatangan lagi ke sarangnya.

Dia-lah Allah, Ar Razaq, Yg Maha Penjamin Rezeki.

... نَحْنُ قَسَمْنَا بَيْنَهُمْ مَّعِيشَتَهُمْ فِى الْحَيٰوةِ الدُّنْيَا

... Kamilah yang menentukan penghidupan mereka dalam kehidupan dunia ... (QS. Az-Zukhruf: Ayat 32)

Rezekimu akan mendatangimu di mana pun engkau berada, selama engkau menjaga ketakwaanmu kepada Allah, sebagaimana sabda Rasulullah shalallahu 'alaihi wassalam:

"Sesungguhnya Malaikat Jibril membisikkan di dalam qalbuku bahwa seseorang tidak akan meninggal sampai sempurna seluruh rezekinya. Ketahuilah, bertaqwalah kepada Allah, dan perindahlah caramu meminta kepada Allah. Jangan sampai keterlambatan datangnya rezeki membuatmu mencarinya dengan cara bermaksiat kepada Allah. Sesungguhnya tidak akan didapatkan sesuatu yang ada di sisi Allah kecuali dengan mentaatinya."

Jadi tidaklah wajar bagi orang-orang yang beriman berebut rezeki dan seringkali tidak mengindahkan halal haramnya rezeki itu dan cara memperolehnya.

Mari merenung diri, apakah muamalah dan pekerjaan yang kita lakukan ini sudah sesuai hukum الله atau belum. Mengetahui status hukum perbuatan dulu baru berbuat.

Itulah sikap selayaknya seorang muslim.

اَللّٰهُمَّ اَكْفِنِيْ بِحَلَالِكَ عَنْ حَرَامِكَ، وَأَغْنِنِيْ بِفَضْلِكَ عَمَّنْ سِوَاكَ.

Ya Allah, berilah aku kecukupan dengan rezeki yang halal, sehingga aku tidak memerlukan yang haram, dan berilah aku kekayaan dengan kurniamu, sehingga aku tidak memerlukan bantuan orang lain, selain diri-Mu.” (HR. Ahmad)

Oleh sebab itu wahai kaum muslim, janganlah kita takut akan kurangnya rezeki, Allah Subhanahuwata'ala sudah mengatur rezeki. Sedarilah kitalah yang sebenarnya tidak pernah puas dan qanaah (menerima) dalam mensyukuri nakmat. Perbanyaklah bersyukur dan beristighfar agar kita disayang Allah Subhanahuwata'ala.

Semoga hidup kita dicukupkan oleh rezeki yang halalan thoyyiban dan dipenuhi keberkatan didalam mencari kurnia Allah Subhanahuwata'ala diatas muka bumi ini.

Everyone is Important



A man married a beautiful girl. He loved her very much. One day she developed a skin disease. Slowly she started to lose her beauty. It so happened that one day her husband left for a tour. While returning he met with an accident and lost his eyesight.

However their married life continued as usual. But as days passed she lost her beauty gradually. Blind husband did not know this and there was not any difference in their married life. He continued to love her and she also loved him very much.

One day she died. Her death brought him great sorrow. He finished all her last rites and wanted to leave that town.

A man from behind called and said, now how will you be able to walk all alone? All these days your wife used to help you.

He replied, I am not blind. I was acting,  because if she knew l could see her ugliness it would have pained her more than her disease. So I pretended to be blind. She was a very good wife. I only wanted to keep her happy.

Moral: Sometimes it is good for us to act blind and ignore one another's short comings, in order to be happy.

*No matter how many times the teeth bite the tongue, they still stay together in one mouth. That's the spirit of FORGIVENESS. Even though the eyes don't see each other, they see things together, blink simultaneously and cry together. That's UNITY." May God grant us all the spirit of forgiveness and togetherness*.

1. Alone I can 'Say' but together we can 'talk’.
2. Alone I can 'Enjoy' but together we can celebrate.
3. Alone I can 'Smile' but together we can 'Laugh'.

That's the BEAUTY of Human Relations. We are nothing without each other. STAY CONNECTED!


QUOTE OF THE DAY

The razor blade is sharp but can't cut a tree; the axe is strong but can't cut the hair.

MORALS: Everyone is important according to his/her unique purpose; never look down on anyone unless you are admiring their shoes.

Why Hire An Expert Trainer?



Many people ask me this question from time to time. They ask me what the difference is between a standard trainer and an expert trainer. We thought we would put together an article outlining the importance of the trainer themselves and how it can impact on not only the training session, but the outcomes and results of your team performance.

When hiring someone to do a role you look at their ability to do the job well. Even the media, grants them the notoriety and credibility from their efforts.

So what is the difference between a standard trainer and an expert trainer?

Well, experts have more knowledge in specific areas than most.  This means they have the ability to answer questions within a session, rather than just stick to an outline. An expert trainer will conduct a training session quite differently than a standard trainer, sometimes with a little more freedom and adaptability. The ability to be put on the spot and provide solutions as required by the participants assists with the learning process.

Credibility is also important. When you have a group or team that have considerable knowledge on a subject, sending in a trainer with limited knowledge or ability can at times make the group feel babysat, and build a level of unwillingness to learn. Once the trainer shows the lack of knowledge on a subject, the more likely the participants will switch off.

Why are not all trainers experts?

To be honest, not everyone can be an expert at everything. Many trainers teach, some research and some contribute. We find that trainers that constantly research new methods, and contribute to other areas in their field, in turn become more knowledgeable. This in turn will assist with the training they also deliver. Real life examples, case studies and experience is all applied within the training session.

Standard Training is still beneficial in many ways also, in fact some teams or training environments will not need an expert trainer, as this also could distance the group from the instructor. If a expert trainer is supplied, we always make sure we still teach at the required level whether that be Foundation, Intermediate or Advanced.

Again, some of it is style, personality, experience and knowledge. Finding the perfect mix in a trainer is important. We find that hiring experts in the areas required to teach, assists with high performance training.

We have seen too many times, trainers that waste the resources of a business, including the time of the participants. By hiring an expert trainer, you can be sure to get the very best in the industry and also the most out of your training.

Cerita Di Tepi Sungai



Suatu hari di tepi sungai Dajlah, Hasan al-Basri melihat seorang pemuda duduk berdua-duaan dengan seorang perempuan. Di sisi mereka terletak sebotol arak.

Kemudian Hasan berbisik dalam hati, "Alangkah buruk akhlak orang itu dan baiknya kalau dia seperti aku!".

Tiba-tiba Hasan melihat sebuah perahu di tepi sungai yang sedang tenggelam. Lelaki yang duduk di tepi sungai tadi terus terjun untuk menolong penumpang perahu yang hampir lemas. Enam dari tujuh penumpang itu berhasil diselamatkan.

Kemudian dia berpaling ke arah Hasan al-Basri dan berkata, "Jika engkau memang lebih mulia daripada saya, maka dengan nama Allah selamatkan seorang lagi yang belum sempat saya tolong. Engkau diminta untuk menyelamatkan satu orang saja, sedang saya telah menyelamatkan enam orang".

Bagaimanapun Hasan al-Basri gagal menyelamatkan yang seorang itu.

Maka lelaki itu berkata padanya, "Tuan, sebenarnya perempuan yang duduk di samping saya ini adalah ibu saya sendiri, sedangkan botol itu hanya berisi air biasa, bukan anggur atau arak".
·
Hasan al-Basri terpegun lalu berkata, "Kalau begitu, sebagaimana engkau telah menyelamatkan enam orang tadi dari bahaya tenggelam ke dalam sungai, maka selamatkanlah saya dari tenggelam dalam kebanggaan dan kesombongan"

Lelaki itu menjawab, "Mudah-mudahan Allah mengabulkan permohonan tuan"

Semenjak itu, Hasan al-Basri semakin dan selalu merendahkan hati bahkan ia menganggap dirinya sebagai makhluk yang tidak lebih daripada orang lain.

Jika Allah membukakan pintu solat tahajud untuk kita, janganlah lantas kita memandang rendah saudara seiman yang sedang tertidur nyenyak.

Jika Allah membukakan pintu puasa sunat, janganlah lantas kita memandang rendah saudara seiman yang tidak ikut berpuasa sunat.

Boleh jadi orang yang gemar tidur dan jarang melakukan puasa sunat itu lebih dekat dengan Allah, daripada diri kita.

Ilmu Allah  amatlah luas. Jangan pernah taksub & sombong pada amalanmu.

Profesor Tua



Satu hari, seorang profesor menyeberang sungai dengan sebuah sampan yang didayung oleh seorang pendayung sampan. Di tengah-tengah sungai, profesor bertanya, "Kau pandai menulis dan membaca?"

"Tidak. Saya buta huruf," jawab pengayuh sampan.

"Kalau begitu, kamu sudah hilang separuh daripada kehidupan kamu. Orang yang tidak pandai menulis dan membaca seolah-olah hilang separuh keupayaan untuk hidup."

Tidak lama selepas itu, profesor bertanya lagi, "Kamu ada membuat simpanan di bank?"

"Tidak. Pendapatan saya hanya cukup-cukup makan."

"Kalau begitu, kamu hilang lagi separuh daripada kehidupan kamu. Mana mungkin orang yang tiada wang boleh hidup dengan selesa pada masa tua nanti."

Sampan terus bergerak.

Tiba-tiba langit jadi hitam pekat dan petir sabong menyabong........Hujan pun turun dengan Lebatnya. Air masuk dengan banyaknya ke dalam sampan dan  hampir tenggelam. Si pengayuh sampan bertanya kepada profesor, "Tuan, adakah tuan pandai berenang?"

"Er, err... saya tidak tahu," jawab profesor panik.

"Kalau begitu, tuan akan kehilangan seluruh hidup tuan!"


Pengajaran:

Allah mencipta manusia dengan kebijaksanaan yang berbeza. Kita mesti mengenal di mana kebijaksanaan itu . Jangan rasa diri kita hebat dan memandang rendah pada orang lain yang tidak setaraf dgn kita. Allah menciptakan setiap manusia  dengan kebolehan masing- masing yang tersendiri..

Newlywed Young Man



Many years ago, to be exact, it was 33 years ago, a newlywed young man was sitting on a couch on a hot, humid day, sipping iced coffee during a visit to his father. As he talked about adult life, marriage, responsibilities, and obligations, the father thoughtfully stirred the ice cubes in his glass and cast a clear, sober look on his son.

"Never forget your friends," he advised, "they will become more important as you get older."

"Regardless of how much you love your family and the children you happen to have, you will always need friends. Remember to go out with them occasionally, do activities with them, call them ..."

"What strange advice!" Thought the young man. "I just entered the married world, I am an adult and surely my wife and the family that we will start will be everything I need to make sense of my life."

Yet he obeyed his father; Kept in touch with his friends and annually increased their number esp his muslim friends. Over the years, he became aware that his father knew what he was talking about.

In as much as time and nature carry out their designs and mysteries on a man, friends were the bulwarks of his life.

After 54 years of life, here is what he learned:

Time passes.
Life goes on.
The distance separates.
Children grow up.
Children cease to be children and become independent. And to the parents it breaks the heart but the children are separated of the parents.
Jobs come and go.
Illusions, desires, attraction, sex ... weaken.
People do not do what they should do.
The heart breaks.
The parents die.
Colleagues forget the favors.
The races are over.

But, true friends are always there, no matter how long or how many miles they are.

A friend is never more distant than the reach of a need, barring you, intervening in your favor, waiting for you with open arms or blessing your life.

When we started this adventure called LIFE, we did not know of the incredible joys or sorrows that were ahead. We did not know how much we would need from each other. Love your parents, take care of your children, but keep a group of good friends. Dialogue with them but do not impose your criteria.

Monday, February 20, 2017

Shark Bait



During a research experiment a marine biologist placed a shark into a large holding tank and then released several small bait fish into the tank.

As you would expect, the shark quickly swam around the tank, attacked and ate the smaller fish.

The marine biologist then inserted a strong piece of clear fiberglass into the tank, creating two separate partitions. She then put the shark on one side of the fiberglass and a new set of bait fish on the other.

Again, the shark quickly attacked.  This time, however, the shark slammed into the fiberglass divider and bounced off.  Undeterred, the shark kept repeating this behavior every few minutes to no avail.  Meanwhile, the bait fish swam around unharmed in the second partition.  Eventually, about an hour into the experiment, the shark gave up.

This experiment was repeated several dozen times over the next few weeks.  Each time, the shark got less aggressive and made fewer attempts to attack the bait fish, until eventually the shark got tired of hitting the fiberglass divider and simply stopped attacking altogether.

The marine biologist then removed the fiberglass divider, but the shark didn’t attack.  The shark was trained to believe a barrier existed between it and the bait fish, so the bait fish swam wherever they wished, free from harm.


The moral:  Many of us, after experiencing setbacks and failures, emotionally give up and stop trying. Like the shark in the story, we believe that because we were unsuccessful in the past, we will always be unsuccessful. In other words, we continue to see a barrier in our heads, even when no ‘real’ barrier exists between where we are and where we want to go.  

The Weight of the Glass



Once upon a time a psychology professor walked around on a stage while teaching stress management principles to an auditorium filled with students.  

As she raised a glass of water, everyone expected they’d be asked the typical “glass half empty or glass half full” question.  Instead, with a smile on her face, the professor asked, “How heavy is this glass of water I’m holding?”

Students shouted out answers ranging from eight ounces to a couple pounds.

She replied, “From my perspective, the absolute weight of this glass doesn’t matter.  It all depends on how long I hold it.  If I hold it for a minute or two, it’s fairly light.  If I hold it for an hour straight, its weight might make my arm ache a little.  

If I hold it for a day straight, my arm will likely cramp up and feel completely numb and paralyzed, forcing me to drop the glass to the floor.  In each case, the weight of the glass doesn’t change, but the longer I hold it, the heavier it feels to me.”

As the class shook their heads in agreement, she continued, “Your stresses and worries in life are very much like this glass of water.  Think about them for a while and nothing happens.  Think about them a bit longer and you begin to ache a little.  Think about them all day long, and you will feel completely numb and paralyzed – incapable of doing anything else until you drop them.”


The moral:  It’s important to remember to let go of your stresses and worries.  No matter what happens during the day, as early in the evening as you can, put all your burdens down.  Don’t carry them through the night and into the next day with you.  If you still feel the weight of yesterday’s stress, it’s a strong sign that it’s time to put the glass down.

All the Difference in The World



Every Sunday morning I take a light jog around a park near my home.  There’s a lake located in one corner of the park.  Each time I jog by this lake, I see the same elderly woman sitting at the water’s edge with a small metal cage sitting beside her.

This past Sunday my curiosity got the best of me, so I stopped jogging and walked over to her.  As I got closer, I realized that the metal cage was in fact a small trap.  There were three turtles, unharmed, slowly walking around the base of the trap.  She had a fourth turtle in her lap that she was carefully scrubbing with a spongy brush.

“Hello,” I said.  “I see you here every Sunday morning.  If you don’t mind my nosiness, I’d love to know what you’re doing with these turtles.”

She smiled.  “I’m cleaning off their shells,” she replied.  “Anything on a turtle’s shell, like algae or scum, reduces the turtle’s ability to absorb heat and impedes its ability to swim.  It can also corrode and weaken the shell over time.”

“Wow!  That’s really nice of you!” I exclaimed.

She went on: “I spend a couple of hours each Sunday morning, relaxing by this lake and helping these little guys out.  It’s my own strange way of making a difference.”

“But don’t most freshwater turtles live their whole lives with algae and scum hanging from their shells?” I asked.

“Yep, sadly, they do,” she replied.

I scratched my head.  “Well then, don’t you think your time could be better spent?  I mean, I think your efforts are kind and all, but there are fresh water turtles living in lakes all around the world.  And 99% of these turtles don’t have kind people like you to help them clean off their shells.  So, no offense… but how exactly are your localized efforts here truly making a difference?”

The woman giggled aloud.  She then looked down at the turtle in her lap, scrubbed off the last piece of algae from its shell, and said, “Sweetie, if this little guy could talk, he’d tell you I just made all the difference in the world.”

The moral:  You can change the world – maybe not all at once, but one person, one animal, and one good deed at a time.  Wake up every morning and pretend like what you do make a difference.  It does.

Thursday, February 16, 2017

Little Boy with a Slingshot



Once upon a time Sammy and his sister Marie visited their grandparents at their farm. Sammy picked up a slingshot to play with out in the woods.  He practiced in the woods but he could never hit the target.  Getting a little discouraged, he headed back for the lunch.  As he was walking back he saw Grandma’s pet duck.

Just out of impulse, he let the slingshot fly which hit the duck square in the head and killed it. He was shocked and grieved. In a panic, he hid the dead duck in the pile of woods.  Marie had seen it all from the window but she said nothing. After the lunch, the next day Grandma said, “Marie, let’s wash the dishes.”  Marie said, “But Grandma, Sammy told me he wanted to help in the kitchen.”

Then she whispered to Sammy, “Remember the duck?” Sammy got nervous knowing his sister knew about the duck and if he doesn’t obey, she may tell his grandparents about it.  So without saying anything he did the dishes.

Later that day, Grandpa asked if the children wanted to go fishing but Grandma said, “I’m sorry but I need Marie to help make a supper.”  Marie just smiled and said, “Well that’s all right because Sammy told me he wanted to help.”

She whispered again to Johnny, “Remember the duck?”  So Marie went fishing and Sammy stayed to help.  After several days of Marie taking advantage of Sammy, he finally couldn’t stand it any longer.  He came to Grandma and confessed that he had killed the duck.

Grandma knelt down, gave him a hug and said, “Sweetheart, I know. I was standing at the window and I saw the whole thing but because I love you, I forgave you.  I was just wondering how long you would let Marie take advantage of you.”


Moral: Always confess of your mistakes. It will take away a load of guilt from your heart which will boost your conscience and no one will take an advantage of your secret mistakes! Accept your mistake, apologize and seek forgiveness politely.

Sunday, February 5, 2017

You are Unique!



Think what a remarkable, unduplicatable, and miraculous thing it is to be you! Of all the people who have come and gone on the earth, since the beginning of time, not ONE of them is like YOU!

No one who has ever lived or is to come has had your combination of abilities, talents, appearance, friends, acquaintances, burdens, sorrows and opportunities.

No one’s hair grows exactly the way yours does. No one’s finger prints are like yours. No one has the same combination of secret inside jokes and family expressions that you know.

The few people who laugh at all the same things you do, don’t sneeze the way you do. No one prays about exactly the same concerns as you do. No one is loved by the same combination of people that love you – NO ONE!

No one before, no one to come. YOU ARE ABSOLUTELY UNIQUE!

Enjoy that uniqueness. You do not have to pretend in order to seem more like someone else. You weren’t meant to be like someone else. You do not have to lie to conceal the parts of you that are not like what you see in anyone else.

You were meant to be different. Nowhere ever in all of history will the same things be going on in anyone’s mind, soul and spirit as are going on in yours right now.

If you did not exist, there would be a hole in creation, a gap in history, something missing from the plan for humankind.

Treasure your uniqueness. It is a gift given only to you. Enjoy it and share it!

No one can reach out to others in the same way that you can. No one can speak your words. No one can convey your meanings. No one can comfort with your kind of comfort. No one can bring your kind of understanding to another person.

No one can be cheerful and lighthearted and joyous in your way. No one can smile your smile. No one else can bring the whole unique impact of you to another human being.

Share your uniqueness. Let it be free to flow out among your family and friends and people you meet in the rush and clutter of living wherever you are. That gift of yourself was given you to enjoy and share. Give yourself away!

See it! Receive it! Let it tickle you! Let it inform you and nudge you and inspire you! YOU ARE UNIQUE!